dd skin builder : The file '/files/SchoolSolar/widgets/w_49930.ascx' does not exist. پروژه سرمایه گذاری کارخانه سیمان لاذقیه
اللغة العربیة
پروژه سرمایه گذاری کارخانه سیمان لاذقیه

پروژه سرمایه گذاری کارخانه سیمان لاذقیه

موقعیت پروژه نسبت به شهر لاذقیه

مختصات تقریبی محدوده پروژه بر حسب UTM

35.680405

N

35.784412

E

کارخانه سیمان شهبای لاذقیه توسط سرمایه گذاری خصوصی و با تجهیزات سوییسی ساخته شد و در سال 1965 نیز شروع به فعالیت کرد و در ادامه و با توافق به دولت منتقل گردید.
این کارخانه با توجه به دارای بودن معادن آهک و سیلیس در شمال کارخانه، و معدن بزرگ سنگ در غرب کارخانه و از طرفی شناسایی معادن خاک رس، آهن و دیگر مواد معدنی در فاصله 3 کیلومتری اقدام به خرید معادن با ذخایر مناسب در سالهای 1980 تا 1990 نموده که از نقاط قوت کارخانه بوده و زمین های آن نیز در مالکیت کارخانه می باشد.
با توجه به مصرف زیاد سوخت در تولید سیمان و از طرفی توسعه بافت شهری در اطراف کارخانه و ملاحظات محیط زیستی بدلیل آلودگی های ایجاد شده ناشی از تولید سیمان، این کارخانه در سال 1998 تعطیل گردید و کلیه تجهیزات آن به کارخانه دیگری منتقل گردید.
در این مدت پیشنهادات مختلف سرمایه گذاری از قبیل استفاده از معادن سنگ برای تولید شن و ماسه، پرورش ماهی، گردشگری و غیره ارائه گردید که مورد تایید مدیر کل مجموعه شهبا قرار نگرفته است.
در نهایت این کارخانه با توجه به معادن موجود برای تولید آجر و مصالح ساختمانی و همچنین دارا بودن منطقه زیبا برای پروژه‌های تفریحی و گردشگری و یا هر پروژه جایگزین دیگری با ارائه پیشنهادات و طرح‌های مختلف مناسب می‌باشد.
بدیهی است که پیشنهاد فنی و مالی توسط سرمایه گذار ارائه خواهد شد و لذا جزئیات در فرآیند مذاکرات قراردادی با دولت سوریه نهایی خواهد شد.