dd skin builder : The file '/files/SchoolSolar/widgets/w_49930.ascx' does not exist. به مناسبت روز جهانی کارگر، مهندس عرنوس ایستگاه برق یلدا در حومه دمشق را افتتاح کرد
۱۴۰۳/۰۲/۱۳

به مناسبت روز جهانی کارگر، مهندس عرنوس ایستگاه برق یلدا در حومه دمشق را افتتاح کرد

مهندس حسین عرنوس، نخست وزیر کشور سوریه، به مناسبت روز جهانی کارگر، ایستگاه برق یلدا در حومه دمشق را افتتاح کرد. این ایستگاه پس از آسیب دیدن در اثر حملات تروریستی، بازسازی شده است.
به مناسبت روز جهانی کارگر، مهندس عرنوس ایستگاه برق یلدا در حومه دمشق را افتتاح کرد

ایستگاه برق یلدا دارای ظرفیت 30 مگاوات آمپر است و هزینه بازسازی آن به همراه خطوط اتصال به ایستگاه‌های برق ببیلا و السیده زینب بیش از 70 میلیارد لیر سوریه بوده است.

با راه اندازی این ایستگاه، برق مناطق یلدا، ببیلا، سیدی قداد، قسمتی از عقربا، بیت سحم و قسمتی از اردوگاه فلسطین تامین می‌شود. همچنین این ایستگاه به حلقه اتصال به ایستگاه برق السیده زینب تبدیل خواهد شد.

مهندس عرنوس در سخنرانی خود پس از افتتاح این ایستگاه گفت: “کارگران ما در کنار کارگران سراسر جهان، روز خود را جشن می‌گیرند. در این مناسبت، به یاد فداکاری‌های بزرگ کارگران سوریه در مقابله با تروریسمی‌که کشورمان را هدف قرار داده است، می افتیم. در این روز، کارگران ما با تلاش و تخصص خود، تجهیز این ایستگاه برق را به پایان رساندند.”


نخست وزیر به اهمیت راه اندازی این پروژه برای بهبود وضعیت برق در این منطقه اشاره کرد و گفت: این پروژه بخشی از مجموعه پروژه‌هایی است که در حال حاضر در این بخش در حال اجرا است.


مهندس عرنوس با تبریک راه اندازی این ایستگاه به مردم این منطقه، گفت: این ایستگاه به حل بخش عمده ای از مشکلات برق در این منطقه کمک خواهد کرد. وی تاکید کرد که دولت سوریه به تلاش های خود برای بازسازی شبکه برق و افزایش ظرفیت انتقال و توزیع آن تا بهتر از قبل ادامه خواهد داد.


نخست وزیر نیز خاطرنشان کرد که مجموعه پروژه‌هایی که در بخش های مختلف از جمله برق، آموزش، بهداشت و ارتباطات افتتاح می‌شوند، نشان دهنده عزم سوریه برای بازسازی و تلاش دولت برای بازگشت همه مردم به خانه‌های خود پس از تامین خدمات اساسی برای آنها است.


در مراسم افتتاحیه مهندس غسان الزامل، وزیر برق ، صفوان ابوسعدی، استاندار حومه دمشق ، رضوان مصطفی ، دبیر شاخه حزب بعث در این استان ، فرمانده پلیس این استان و تعدادی از اعضای مجلس حضور داشتند.

منبع : خبر گزارى جمهورى عربى سورى "سانا "

امتیاز شما