dd skin builder : The file '/files/SchoolSolar/widgets/w_49930.ascx' does not exist. برپایی ایران اکسپو گام موثر برای به نمایش گذاشتن ظرفیت و توانمندی‌های کشور است
۱۴۰۳/۰۲/۰۸

برپایی ایران اکسپو گام موثر برای به نمایش گذاشتن ظرفیت و توانمندی‌های کشور است

دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه 1403 در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا بیان کرد: اقدام وزارت صمت برای برپایی نمایشگاه ایران اکسپو گام موثری برای به نمایش گذاشتن ظرفیت و توانمندی‌های کشورمان است.
برپایی ایران اکسپو گام موثر برای به نمایش گذاشتن ظرفیت و توانمندی‌های کشور است

دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه 1403 با حضور رئیس جمهور کشورمان، وزیر صمت، رئیس سازمان توسعه تجارت و وزرای کشورهای آفریقایی، فعالان اقتصادی روسای اتاق‌های بازرگانی و تجار و بازرگانان کشورهای آفریقایی برگزار شد.

سید ابراهیم رییسی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی از قاره آفریقا بیان کرد : ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم و باور ما آن است که آفریقا توانایی و دانش و نوآوری و خلاقیتش بسیار بالاست و معتقدیم ظرفیت‌های زیادی که در آفریقا وجود دارد که باید شناخته شود.

رییسی تاکید کرد: اولین گام برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری اراده است و این اجلاس نمادی از وجود این اراده است، دومین گام نیز شناخت ظرفیت‌های ایران و کشورهای آفریقایی است.

وی افزود: سه چالش و مشکلی که در حال حاضر وجود دارد و تا اجلاس بعدی باید برطرف گردد اراده، شناخت ظرفیت‌ها و شناخت موانع پیش رو است که باید این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

عباس علی آبادی وزیر صنعت نیز در این اجلاس بیان کرد: بدون تردید توسعه ایران و کشورهای آفریقایی بدون تلاش کشورهای عضو امکان‌پذیر نبود امیدواریم شرکت‌ها و فعالان اقتصادی بتوانند از این فرصت پیش آمده در این اجلاس و همچنین ششمین نمایشگاه ایران اکسپو بهره گرفته، فرصت‌ها و راهکارها اقتصادی و زمینه‌های توسعه تجاری را شناسایی کنند.

علی آبادی ادامه داد: از جمله برنامه‌های ما برای توسعه تجارت، توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی و افزایش تعاملات برای حل مشکلات فی مابین است. 

وی تاکید کرد: ایجاد دبیرخانه اجلاس و پیگیری موضوعات مربوط به اجلاس گام موثری است که می‌تواند کلیه امور و مسیر توسعه اقتصادی تجاری را هموار نماید.

علی آبادی خاطر نشان کرد: ایران از قابلیت‌های قابل توجهی در زمینه پژوهشی، کشاورزی، معدنی، دانش بنیان، دارو و تجهیزات، مصالح ساختمانی، مواد غذایی،تجهیرات نیروگاهی، حمل و نقل و گردشگری برخوردار است که می‌تواند در جهت توسعه کشورهای آفریقایی به کار گرفته شود و تمام تلاش ما این بوده که این اجلاس از جنبه تشریفاتی خارج و به رویداد کاری تبدیل شود.

ضیغمی معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و مقامات عالی رتبه اقتصادی و تجاری گفت: یکی از افتخارات ایران و دولت سیزدهم مطابق تاکیدات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار دادن کشورهای آفریقایی در سیاست‌های خارجی کشور است.

وی بیان کرد: پیرو برگزاری موفقیت آمیز اولین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با تاکید رئیس جمهوری دومین دوره آن با همکاری وزارت صمت سازمان توسعه تجارت خارجه برنامه‌ریزی و انجام شد.

ضیغمی ادامه داد: این رویداد همزمان و مصادف با برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو است که در این فرصت مهمانان با شرکت‌های برتر ایرانی آشنا شده و طی همایش‌های تخصصی، تبادل نظرهای اقتصادی و بازدیدهای صنعتی روابط تجاری کشورها افزایش خواهد یافت .

وی در انتها بیان کرد: امیدواریم این اجلاس نقطه عطف جهش روابط تجاری اقتصادی و فرهنگی با کشورهای آفریقایی شود.

منبع : خبر گزارى ایران اکسپو

امتیاز شما