۱۴۰۳/۰۲/۰۸

وزیر صنعت سوریه واقعیت تاسیسات صنعتی در سوریه را فاش کرد و در مورد توسعه صنعت داروسازی و پروژه‌های سرمایه گذاری گفت و گو کرد.

دکتر عبدالقادر جوخدار وزیر صنعت در پایان جلسه هیئت وزیران در بیانیه خود اعلام کرد، که در این جلسه، نامه ارسالی از سوی وزارت صنعت ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وزیر صنعت سوریه واقعیت تاسیسات صنعتی در سوریه را فاش کرد و در مورد توسعه صنعت داروسازی و پروژه‌های سرمایه گذاری گفت و گو کرد.


در رابطه با واقعیت تأسیسات صنعتی وابسته به وزارتخانه که در جریان جنگ ناعادلانه سوریه تخریب، تخریب و محتویات آنها به سرقت رفت.

دکتر جوخدار با بیان اینکه تعداد تاسیسات صنعتی تخریب شده به 35 تاسیسات صنعتی رسید که 24 مورد در مناطق امن و 11 تاسیسات خارج از کنترل قرار دارند، واشاره کرد: چشم انداز وزارت صنعت در این زمینه عملا با ارتقای صنایع استراتژیک در این تاسیسات صنعتی متجلی می‌شود.

وزیر صنعت تصریح کرد: در جلسه هیأت وزیران واقعیت توسعه صنایع دارویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، که در سوریه موسسات بسیاری در بخش خصوصی در زمینه تولید صنایع دارویی فعالیت می‌کنند وهمچنین در بخش دولتی، شرکت تامیکو وجود دارد که مقر اصلی آن تخریب شده است، اما در حال حاضر در یک محل کار موقت مشغول به کار است و وظیفه ملی خود را در زمینه تولید صنایع دارویی که بخش بهداشت، بیمارستان‌ها و داروسازان برای تامین نیاز دارند، انجام می دهد.

دکتر جوخدار گفت: گسترش در حوزه صنایع دارویی برای نیاز کشور حائز اهمیت است و با توجه به موضوع عملی ساخت شیرخشک کودکان و مکمل های غذایی مشخص شده است که نیاز ضروری به این فعالیت وجود دارد. و از این رو این پروژه‌های مهم استراتژیک در زمینه ساخت تراکتور، باتری و لاستیک، علاوه بر شیرخشک، عملاً مورد توجه دولت قرار گرفته است.

وی افزود: ما یک کشور کشاورزی هستیم و تراکتور چیز مهمی است، و اولین گامی‌که در این زمینه پیشنهاد می‌شود، دستیابی به اجزای تراکتورها به صورت عملی، وتامین واردات آنها به سوریه و شروع مونتاژ تراکتورها در شرکت عمومی تراکتورسازی و توزیع آنها در حلب است. با اشاره به اینکه این امر منجر به تعمیق تجربه کارکنان می‌شود، سپس به موازات آن، با معرفی خطوط تولید جدید در تمامی‌بخش های وابسته به این شرکت، عملاً این شرکت را بازسازی می‌کنند.

در مورد شرکت عمومی لاستیک که در شهر حماه مستقر است، دکتر جوخدار اظهار داشت که این شرکت نیز یکی از صنایع مهم این کشور است، چرا که تامین لاستیک برای تمامی اتوبوس ها و خودروهای توریستی نیز مهم است و از این رو دولت به این جنبه نیز توجه زیادی دارد.

وزیر صنعت تاکید کرد: دولت بسیاری از پروژه‌های استراتژک و حیاتی به دلیل اهمیت آن‌ها در افزایش تولید، جایگزینی واردات و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر حمایت می‌کند، و این وزارتخانه در چارچوب چشم‌انداز دولت برای پیشبرد صنایع استراتژیک تلاش می‌کند.

منبع : روزنامه الثورة

امتیاز شما