۱۴۰۳/۰۲/۰۲

ایران و سوریه بر اجرای پروژه‌های مشترک صنعتی تاکید کردند

هیأت جمهوری اسلامی ایران و مفامات سوریه در نشستی روند اجرایی پروژه‌های صنعتی مشترک را مورد بررسی قرار دادند و بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و فعالیت شرکت های خصوصی دو کشور تاکید کردند
ایران و سوریه بر اجرای پروژه‌های مشترک صنعتی تاکید کردند


«حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه او روز شنبه با «محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی، «عبدالقادر جوخدار» وزیر صنایع و «فادی الخلیل» رئیس سازمان برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی سوریه دیدار و گفت و گو کردند.

سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در این دیدار گفت که پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترکی فرصت مهمی‌برای تحقق منافع مشترک دو کشور و زمینه ای برای تشویق شرکت های سوری در همکاری با شرکت های ایرانی است که دارای تجربه علمی، عملی و امکانات و قابلیت‌های ممتاز هستند.

عبدالقادر جوخدار وزیر صنایع سوریه نیز گفت که پروژه‌های مشترک مورد بررسی در این نشست مربوط به تولید لاستیک، تراکتور و شیر خشک است که پیش از این «حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه در سفر به تهران در این زمینه با مقامات ایران گفت گو کرد.

فادی الخلیل رئیس سازمان برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی سوریه نیز با اشاره به ضرورت فعال‌سازی شرکت‌های مشترک دو کشور و تشویق بخش خصوصی برای ورود به پروژه‌های سرمایه‌گذاری گفت که سوریه قوانینی برای تشویق به سرمایه‌گذاری وضع کرده که از طریق این قوانین می‌توان از تجربیات ایران در زمینه فنی و صنعتی استفاده کرد.
در همین ارتباط سفیر ایران نیز از تمایل و آمادگی بسیاری از شرکت‌های ایرانی برای کار و سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی سوریه خبر داد و گفت: با طرف سوری در تلاش برای حل و فصل مشکلات با هدف آغاز پروژه‌های مشترک مهم و راهبردی در جهت تحقق منافع دو کشور هستیم.

در این نشست همچنین دو طرف درباره تشکیل کمیته مشترک صنعتی در سطح فنی با هدف تقویت همکاری مشترک در زمینه صنعتی توافق کردند.

منبع : خبر  گزارى جمهورى اسلامى " ایرنا "

امتیاز شما