dd skin builder : The file '/files/SchoolSolar/widgets/w_49930.ascx' does not exist. گفتگوهای المقداد با البوسعیدی و ولد مرزوک و عمار درباره تقویت دوجانبه و راه‌های تقویت آن
۱۴۰۲/۰۶/۱۶

گفتگوهای المقداد با البوسعیدی و ولد مرزوک و عمار درباره تقویت دوجانبه و راه‌های تقویت آن

دکتر فیصل مقداد، وزیر امور خارجه و مهاجران با بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان در جریان نشست وزیران کشورهای عربی که در مقر اتحادیه کشورهای عربی در قاهره برگزار شد، را بررسی کرد.
گفتگوهای المقداد با البوسعیدی و ولد مرزوک و عمار درباره تقویت دوجانبه و راه‌های تقویت آن

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات در عرصه عربی و منطقه ای، روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف بر اهمیت تقویت همکاری‌ های دوجانبه با توجه به دستورات رهبران دو کشور به ویژه پس از سفر رئیس‌جمهور بشار اسد به سلطنت عمان و دیدار با اعلیحضرت سلطان هیثم بن طارق آل تاکید کردند. و توافق شد که رایزنی و هماهنگی به نفع دو کشور برادر ادامه یابد.

وزیر مقداد همچنین با محمد سالم ولد مرزوق وزیر امور خارجه و همکاری و موریتانی‌های خارج از کشور جمهوری اسلامی موریتانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، وزیر المقداد بر قدردانی سوریه از موضع موریتانی در حمایت از آن در مقابله با جنگ تروریستی تحمیل شده بر آن تاکید کرد.

وی بر تمایل سوریه برای همکاری و هماهنگی بیشتر با موریتانی برای مقابله با انواع چالش های پیش روی دو کشور تاکید نمود.

مقداد وزیر امور خارجه با نبیل عمار همتای تونسی خود، وزیر امور خارجه، مهاجرت و تونسی‌های خارج از کشور دیدار کرد.

دو طرف بر رضایت خود از سطح روابط دو کشور تحت رهبری بشار اسد و قیس بن سعید روسای جمهور و اصولی که روابط بین کشورها بر آن استوار است، یعنی احترام به حاکمیت و عدم مداخله در امور داخلی خود تاکید کردند.

طرفین حمایت و همبستگی متقابل خود را در رویارویی با چالش های مشترک دو کشور اعلام کردند و بر آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فلسطین و جولان اشغالی سوریه تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری جمهوری عربی سوریه

امتیاز شما