۱۴۰۲/۰۲/۲۹

با حضور رئیس جمهور اسد…سی و دومین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح سران برگزار شد

سی و دومین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح اجلاس سران با حضور رئیس جمهور بشار اسد امروز در جده عربستان سعودی برگزار شد.
با حضور رئیس جمهور اسد…سی و دومین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح سران برگزار شد

نخست وزیر الجزایر، ایمن بن عبدالرحمن که ریاست اجلاس قبلی سران کشورهای عربی را بر عهده داشت، در افتتاحیه نشست کنونی، تاکید کرد که شعار سی و یکمین اجلاس سران به میزبانی الجزایر «اتحاد مجدد» به لطف تلاش های که انجام شده است، مظهر بازگرداندن سوریه برادر به جایگاه طبیعی خود در اتحادیه کشورهای عربی بود.

وی افزود: من با تشکر از همه کشورهای عربی برادر که از تلاش های الجزایر به رهبری پادشاهی برادر عربستان سعودی حمایت کردند، از بازگشت سوریه به کرسی خود در میان برادرانش بسیار استقبال می‌کنم.

نخست وزیر الجزایر خاطر نشان کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را در قبال مردم فلسطین بر عهده بگیرد.

نخست وزیر الجزایر ادامه داد که مردم برادر فلسطین هر روز در معرض اعمال جنایتکارانه توسط رژیم اشغالگر اسرائیل علاوه بر گسترش سیستماتیک عملیات شهرک سازی در میان سکوت وحشتناک بین المللی و ناتوانی کامل در تضمین حمایت بین المللی لازم از مردم فلسطین و مقدسات آنها قرار دارند.

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد پادشاهی عربستان سعودی  گفت: امروز از حضور جناب رئیس جمهور بشار اسد در این اجلاس و صدور تصمیم اتحادیه عرب در خصوص ازسرگیری حضور هیئت های دولتی سوریه در جلسات شورای اتحادیه عرب خرسندیم. ما امیدواریم که این به حمایت از ثبات سوریه، بازگشت اوضاع به حالت عادی و ازسرگیری نقش طبیعی آن در جهان عرب  به نحوی که به نفع مردم آن باشد و از همه آرزوهای ما برای رسیدن به یک آینده بهتر برای منطقه ما کمک کند.

به نوبه خود، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی گفت: پس از بازگشت سوریه به کرسی خود در این شورای محترم از بشار اسد رئیس جمهور اسد استقبال می‌کنم.

از سوی دیگر، پادشاه اردن عبدالله دوم: امروز، ما از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به عنوان گامی مهم استقبال می‌کنیم که امیدواریم به تلاش ها برای پایان دادن به بحران کمک کند، و بر اهمیت تقویت مسیر سیاسی و تلاش های عرب برای حل بحران و رسیدگی به پیامدهای آن تاکید می‌کنیم.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تاکید کرد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به منزله فعال کردن نقش عرب و آغاز روند عربی برای حل بحران در آن است.

وی افزود: تکیه بر تلاش های مشترک عرب و ادغام بین ما برای تدوین راه حل ها وظیفه ما شده است

پادشاه بحرین شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه: ما از بازگشت خواهر سوریه به خانه بزرگ عرب استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور فلسطینی محمود عباس: ما به آقای رئیس جمهور بشار اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه به عنوان برادر عزیز میان خانواده و برادرانش خوش آمد می‌گوییم.

رئیس جمهور عباس افزود: درد و رنج مردم فلسطین از سال 1948 تا الان همچنان ادامه دارد و اشغالگران همچنان دست به جنایت ها می زنند و به شهرک سازی ادامه می دهند، از جامعه بین المللی می خواهیم تا اشغالگران را بابت جنایت های خود پاسخگو و قطعنامه‌های سازمان ملل متعلق به آرمان فلسطین را اجرا کند.

رئیس جمهور موریتانی محمد ولد الشیخ الغزوانی: تجاوزات اسرائیلی به مردم فلسطین را محکوم و بر حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل خود بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید می‌کنیم.

رئیس جمهور الغزوانی گفت: بازگشت کشور برادر سوریه به آغوش عربی را ارج می نهم و امیدوارم که سوریه نقش اصلی و تاریخی خود در تقویت کار عربی مشترک را باز پس بگیرد و همچنین به برادرم عالیجناب رئیس جمهور بشار اسد خوش آمد می‌گویم.

رئیس جمهور تونس قیس سعید گفت: خدا را شکر می‌کنیم که جمهوری عربی سوریه به اتحادیه کشورهای عربی پس از خنثی شدن توطئه‌های تجزیه این کشور بازگشت.

رئیس جمهور جیبوتی اسماعیل عمر جیله گفت: ما از بازگشت سوریه برادر به آغوش عربی استقبال می‌کنیم و این را یک گام مهم در جهت تقویت همکاری مشترک عربی می دانیم و از تلاش های عرب ها در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

رئیس جمهور سومالی حسن شیخ محمود گفت: ما از بازگشت سوریه خواهر به اتحادیه عرب برای ایفای نقش تاریخی خود در مسائل مختلف عربی استقبال می‌کنیم.

ولیعهد کویت شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح: ما از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این نقطه آغازی برای پایان دادن به بحران در آن باشد..ما موضع قاطع خود را در مورد نیاز به تلاش برای ارائه کمک های بشردوستانه به مردم سوریه تأکید می‌کنیم.

ولیعهد کویت گفت: ما هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه را رد و موضع خود را در مورد نیاز به حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاگید می‌کنیم.

نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی: از بازگشت سوریه به جایگاه عادی خود در اتحادیه عرب استقبال می‌کنم، گامی‌که از ابتدا از آن حمایت کرده ایم.

نخست وزیر دولت موقت لبنان نجیب میقاتی: ما از بازگشت خواهر سوریه برای ایفای نقش کامل خود در اتحادیه کشورهای عربی قدردانی می‌کنیم.

معاون نخست وزیر عمان، اسعد بن طارق آل سعید: ما از ازسرگیری مشارکت فعال جمهوری عربی سوریه برادر در کار اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم و از مشارکت جناب بشار اسد، رئیس جمهور در این نشست ابراز خرسندی می‌کنیم با اطمینان کامل که سوریه جایگاه خود باز خواهد یافت.

معاون نخست وزیر عمان: حفظ و توسعه اتحادیه عرب و توسعه همکاری بین کشورهای ما را به نفع مردمشان افزایش می دهد.

فرستاده ویژه رئیس شورای حاکمیت سودان، سفیر دفع الحاج علی: ما از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم و سودان خواستار بازگشت سوریه به خانه عرب بوده و مشتاق به ادامه روابط دیپلماتیک خود با آن بوده است.

امتیاز شما