۱۴۰۲/۰۲/۲۷

توافق خوب ایران و سوریه در حوزه میزان تعرفه/ تولید ون و اتوبوس ایرانی در سوریه

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به سفر اخیر سید ابراهیم رییسی به سوریه و قراردادهای امضا شده بین مقامات تهران و دمشق در جریان این سفر گفت: احساس می‌کنم بعد از این سفر تحول خوبی را در حوزه رشد تعاملات تجاری و اقتصادی بین ایران و سوریه شاهد خواهیم بود
توافق خوب ایران و سوریه در حوزه میزان تعرفه/ تولید ون و اتوبوس ایرانی در سوریه

مهدی صفری با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به دمشق ، ۲۰ سند همکاری بین ایران و سوریه امضا شد، تاکید کرد: این اسناد باعث گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی، معادن، کشت فراسرزمینی و... خواهد شد .

وی با بیان این که در جریان این سفر در ارتباط با میزان تعرفه توافقات خوبی بین دو کشور صورت گرفت و این موضوع می‌تواند بر صادرات ایران به سوریه تاثیر مثبت باشد، افزود: در حوزه مخابرات نیز دو کشور در حال همکاری هستند و ایجاد اپراتور سوم در آنجا توسط ایران در حال انجام است.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ارتباط با تولید ون و اتوبوس توافق خوبی بین ایران و سوریه انجام گرفت، گفت : به نظرم با توجه به توافق دو کشور در حوزه تعرفه ، شاهد رشد تعاملات تجاری بین ایران و سوریه و رشد  صادرات به این کشور باشیم.
صفری در ادامه تاکید کرد: بعد از سفر رئیس‌جمهور به سوریه، شاهد  شتاب رو به رشدی در جریان تعاملات دو کشور در حوزه اقتصادی و تجاری خواهیم بود.

🔘 منبع خبر

امتیاز شما