۱۴۰۱/۱۲/۲۰

مرتضوی: ناوگان حمل و نقل دریایی با هدف توسعه صادرات افزایش می‌یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش مراودات تجاری با روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: با توافقات صورت گرفته، ناوگان حمل و نقل دریایی کشورمان در راستای توسعه صادرات کالا افزایش خواهد یافت.
مرتضوی: ناوگان حمل و نقل دریایی با هدف توسعه صادرات افزایش می‌یابد.

سید صولت مرتضوی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری در جمع خبرنگاران افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش ناوگان دریایی را در دستور کار داده است.

وی ادامه داد: به همین منظور چند فروند کشتی نیز خریداری شد و در آینده نزدیک به ناوگان درایی کشور اضافه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با شرکت صدرا نیز توافق شد که چهار فروند کشتی با استفاده از توان و ظرفیت شرکت دانش بنیان داخلی بومی سازی و تولید کند و فردا جمعه از روند ساخت این کشتی در بندرامیرآباد بازدید خواهد شد.

مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود هدف از سفر به مازندران را بازدید از امکانات و توانمندی‌های موجود و رفع دغدغه مسوولان در زمینه کار و اشتغال عنوان کرد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شرکت در جلسه کارگروه و اشتغال و سرمایه گذاری مازندران را از دیگر برنامه‌های خود در سفر به این استان عنوان کرد و افزود: در این جلسات پیرامون وضعیت اشتغال در سال آینده نیز برنامه ریزی خواهد شد.

مرتضوی در سفری ۲ روزه به مازندران قرار است تا ساعاتی دیگر در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان شرکت کند.

حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای سرافراز، دیدار با استاندار مازندران، بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک‌گستر پارس در جویبار و بازدید از شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در ساری از برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مازندران است.

شرکت در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران، افتتاح و بازدید از چند پروژه بزرگ صنعتی، آغاز عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر ۲ روزه به مازندران است.

شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران مستقر در ساری در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در سال ۸۰ در حاشیه جاده دریا با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) راه اندازی شد.

آنتی بیوتیک یک منبع با ارزش دارویی است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن تنها با تجویز پزشک و در یک دوره درمانی کامل مؤثر است.

در کشورمان، میزان مصرف آنتی بیوتیک ۱۶ برابر استاندارد جهانی است و هزینه درمان فردی که به آنتی بیوتیک مقاوم شده حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.

۱۰ تا ۱۵ درصد داروها در ایران به گفته مسؤولان، خودسرانه مصرف می‌شود و در این میان داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها بیشترین میزان مصرف خودسرانه دارو را تشکیل می‌دهند.

منبع خبر.

امتیاز شما