۱۴۰۱/۱۲/۱۳

۲۷۰۰ فرصت سرمایه گذاری در کشور شناسایی و ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت:حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مورد فرصت‌ سرمایه‌گذاری در کشور شناسایی و در سامانه مرکز خدمات ثبت شده است.
۲۷۰۰ فرصت سرمایه گذاری در کشور شناسایی و ثبت شده است.

محسن کوشش تبار روز پنجشنبه در جلسه اطلس سرمایه‌گذاری استان زنجان، افزود:باید زمینه سرمایه‌گذاری در استانها تسهیل و مجوزهای مربوط در کوتاهترین زمان صادر شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان، گفت: رفتار خصمانه دنیای استکبار با ما برای آن است که رگ گردن خود را برای استقلال کشور گذاشته‌ایم و می خواهیم در حوزه‌های مختلف به خودکفایی برسیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری زنجان، گفت: سهم استان زنجان در زمان حاضر از فرصت های سرمایه گذاری کشور، ۵۵ مورد است که با توجه به ظرفیت‌های استان انتظار داریم این رقم افزایش یابد.

کوششی تبار اضافه کرد: زنجان شهر نوآوری‌ها و مرجع تفکرهای بلندپایه است و شان استان را بیش از این می دانیم و باید در جذب سرمایه‌گذار در کشور اول باشد.

این مسوول در خصوص منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان، ادامه داد: ایجاد این منطقه در زنجان بسیار راهگشا است چرا که استان در دروازه ترانزیت قرار دارد و در حوزه صنعتی، کشاورزی، خدماتی و به‌ویژه گردشگری حرفی برای گفتن دارد.

وی اظهار داشت: از طرفی استان زنجان از خام‌فروشی رنج می‌برد و باید این موضوع برای سرمایه‌گذاران تبیین شود، چراکه پیشینه‌های ارزشمندی در این استان مثل راسته مسگرها وجود دارد که صنعت مس را به رخ دنیا می‌کشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری نیز باید به طور جدی کار شود و مرکز سرمایه‌گذاری استان زنجان باید در بهترین نقطه شهر و مدرن‌ترین ساختمان و قدمگاه مستقر باشد.

وی با بیان اینکه در سطح ملی مطالبه ما این است که در اطلس سرمایه‌گذاری، بنگاه‌های اقتصادی در همه شهرستانها جانمایی شود، گفت:در استان زنجان اطلس سرمایه‌گذاری در اسرع وقت به اتمام برسد تا برای سال ۱۴۰۲ الگوی کاملی برای سرمایه‌گذاری داشته باشیم و موضوع اطلس به عنوان یک حرکت تحولی مطرح باشد و از پراکندگی جلوگیری شود.

کوششی تبار در مورد بازدید از واحدهای اقتصادی استان نیز افزود: استان زنجان رو به بالندگی است و مدیر ارشد استان اقتصاد مقاومتی را نه در کلام بلکه در عمل مطلع نظر قرار داده است و ما نیز باید با تفویض اختیار و ارائه تجهیزات لازم زمینه پیشرفت استان را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به استفاده از ظرفیت‌هایی استانی تاکید و خاطرنشان کرد: مهم‌تر از اعتبارات، نیروی جوان استان و درک صحیح مدیر ارشد استان از جمله ملزومات برای سرمایه‌گذاری است.

منبع خبر.

امتیاز شما