۱۴۰۱/۱۰/۲۳

کمیته عالی سوریه؛ اقدامات لازم برای سریع در تبدیل و استفاده از روش‌های آبیاری مدرن را تصویب کرد

کمیته عالی سوریه به ریاست نخست وزیر، مهندس حسین عرنوس، اقدامات لازم برای تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری مدرن را تصویب کرد. این اقدامات مجموعه‌ای از رویه‌ها و تصمیمات لازم برای تسهیل و تسریع انتقال به استفاده از تکنیک‌ها و شبکه‌های آبیاری مدرن و افزایش سطح زیر کشت آبی به گونه‌ای که فرآیند کشاورزی را حمایت کند، و بهره‌وری را افزایش دهد و به منطقی کردن استفاده از منابع آبی کمک کند.
کمیته عالی سوریه؛ اقدامات لازم  برای سریع در تبدیل و استفاده از روش‌های آبیاری مدرن را تصویب کرد

تصمیمات شامل ساده‌سازی مراحل اعطای وام به کشاورزان با هدف روی آوردن به آبیاری مدرن، با اتخاذ ضمانت اتحادیه کشاورزان در صورت عدم وجود ضمانت املاک، باز کردن سقف وام از بانک کشاورزی برای این پروژه‌ها بود.

 همچنین تصمیم گرفته شد به مالکان اراضی؛ آبی از طریق شبکه‌های آبیاری تحت فشار دولتی و مدت 6 ماهه برای نصب شبکه‌های آبیاری نوین و مدت یکسال برای شبکه‌های بدون فشار برای تبدیل مهلت داده شده.

مهندس عرنوس بر اهمیت انجام کلیه اقداماتی که تضمین کننده گذار به آبیاری نوین در پروژه‌های آبیاری دولتی بر اساس برنامه و برنامه‌های اجرایی و تبدیل آن‌ها به داده‌های واقعی و ملموس بر روی زمین با هدف حفظ هر قطره آب با توجه به شرایط کشور و تغییرات اقلیمی و کاهش میزان نزولات جوی با تاکید بر لزوم تکمیل نصب شبکه‌های آبیاری نوین در دشت‌های جنوبی حلب با همکاری اتحادیه کشاورزان تاکید کرد.

در این کمیته برنامه کاری صندوق پروژه ملی تحول به آبیاری نوین در سال جاری به مساحت 1700 هکتار و الزامات توسعه کار این صندوق و اعمال تبدیل اجباری به آبیاری نوین 50 درصد برنامه سالانه در هر منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 


🔘منبع خبر


امتیاز شما