۱۴۰۲/۰۳/۰۹

تاسیس شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه گام نخست توسعه روابط اقتصادی دو کشور

امضای تفاهم نامه بیمه البرز جمهوری اسلامی ایران با شرکت بیمه العقیله سوریه با هدف تاسیس شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه، گام نخست توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور است.
تاسیس شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه گام نخست توسعه روابط اقتصادی دو کشور

سامر العش مدیرعامل شرکت بیمه العقیله سوریه ضمن‌ ابراز خرسندی از آغاز همکاری با بیمه البرز کشورمان با اشاره به تاکیدات وزیر اقتصاد سوریه و وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم توسعه خدمات بیمه ای مشترک به منظور ارایه خدمت به تجار ایرانی سرمایه گذار در سوریه اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه گام نخست توسعه روابط اقتصادی دو کشور است و امیدواریم تاسیس شرکت بیمه مشترک در آینده ای نزدیک در مناطق و کشورهای اسلامی دیگر اجرایی شود.

شرکت بیمه العقیله سوریه روز گذشته یادداشت تفاهم با شرکت بیمه البرز کشورمان برای همکاری در زمینه تاسیس شرکت بیمه مشترک سوریه و ایران امضا کرد.

این تفاهم نامه به امضای مهندس سامر العش مدیرکل شرکت بیمه العقیله، و موسی رضایی میرقائد مدیر عامل بیمه البرز در سازمان بیمه مرکزی در تهران پایتخت ایران رسید.

حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز در این نشست شرکت داشت.

رییس کل بیمه مرکزی در این مراسم با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به سوریه و امضای ١٥ سند همکاری از جمله تأسیس بانک و بیمه مشترک، گفت: روسای جمهور ایران و سوریه اراده قوی برای همکاری‌های اقتصادی دارند که امضای تفاهم نامه میان این دو شرکت بزرگ بیمه به عنوان راهبر صنعت بیمه از نتایج آن است که می‌تواند گام مهمی در گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور باشد.

مجید بهزاد پور آغاز فعالیت بیمه البرز در کشور سوریه را نویدی برای بخش خصوصی صنعت کشورمان دانست تا با آسودگی خاطر فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری خود را در این کشور آغاز کنند.

مدیرعامل بیمه البرز هم در این آیین گفت: امضای این تفاهم نامه نقطه عطف نقش آفرینی صنعت بیمه کشور در اقتصاد بین المللی است.

موسی رضایی این اقدام را خدمتی در راستای حمایت از سرمایه گذاران ایرانی در سوریه دانست که با هدف پذیرش ریسک و تحت پوشش قرار دادن فعالیت های اقتصادی ایرانیان اجرایی‌ می‌شود و تاکید کرد: بیمه البرز آمادگی دارد تیم های کارشناسی خود را در سه بخش بیمه متعارف، بیمه اتکایی و تکافل در سوریه مستقر و فعالیت خود را به زودی آغاز کند.

هدف از امضا این تفاهم نامه ارتقای همکاری‌های راهبردی در زمینه ارائه خدمات بیمه ای به بیمه شدگان دو شرکت در سوریه و جمهوری اسلامی ایران و همچنین خدمات بیمه اتکایی برای ریسک های پذیرفته شده دو طرف و پوشش ریسک های مختلف برای پروژه‌ها و سرمایه گذاری‌ها در هر دو کشور می‌باشد.

العش در این باره به خبرنگار سانا گفت: شرکت بیمه البرز یک شرکت بیمه پیشرو در بازار بیمه ایران است و شرکت العقیله در تلاش است تا جهش در مکانیزم ارائه خدمات به بیمه گذاران خود در تمام سطوح و افزایش ظرفیت جذب قراردادهای بیمه اتکایی در برابر همه خطرات را بر اساس ایده‌ها و ارهکارهای بیمه طرف ایرانی ایجاد کند.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت و ۱۳ سال پس از بحران و جنگ در سوریه، به عنوان بالاترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی ایران در صدر هیأتی بلندپایه به دمشق سفر کرد؛ سفری راهبردی که دستارودهای متنوعی در حوزه سیاسی و امنیتی و اقتصادی و تجاری داشت و البته آثاری هم در همگرایی هرچه‌بیشتر برای تقویت محور مقاومت در منطقه.

به گزارش ایرنا، ایران و سوریه در جریان این سفر یک برنامه جامع برای همکاری‌های راهبردی بلندمدت بین رؤسای جمهور دو کشور امضاء شد و ذیل آن مقامات ایرانی و سوری ۱۴ سند و تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی امضاء کردند و آیت‌الله رئیسی علاوه بر دیدار رسمی‌با بشار اسد و نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه، دیدارهایی هم با رهبران و اندیشمندان فلسطینی و علمای بلاد شام و همچنین فرماندهان مقاومت و خانواده شهدا و تجار و فعالان اقتصادی دو کشور و ایرانیان مقیم و خانواده کارگزاران جمهوری اسلامی داشت و البته مهم‌ترین فصل سفر، زیارت حرم مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما بود.

امتیاز شما