۱۴۰۲/۰۲/۲۵

هیأت دمشق در نشست مقدماتی اتحادیه عرب حاضر شد

هیأت سوریه پس از سال‌ها غیبت، به دنبال موافقت وزرای خارجه کشورهای عربی با لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، امروز (یکشنبه) در نشست مقدماتی این اتحادیه شرکت کرد.
هیأت دمشق در نشست مقدماتی اتحادیه عرب حاضر شد

بنابر گزارش منابع سوری، هیأت سوریه امروز (یکشنبه) پس از سال‌ها غیبت در اتحادیه عرب، در نشست‌های مقدماتی اجلاس سران این اتحادیه شرکت کرد.

نشست‌های مقدماتی شورای اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب در سطح کارشناسان در شهر جده آغاز به کار کرده و «رانیا احمد» معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی سوریه در آن حضور یافته است.

قرار است، فردا (دوشنبه)، «محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و بازرگانی سوریه در سلسله نشست‌های شورای اقتصادی و اجتماعی در سطح وزرا شرکت کند.

روز سه‌شنبه نیز نشست‌های مقدماتی در سطح نمایندگان دائم و مقامات ارشد کشورها آغاز خواهد شد تا برای دیدار وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب زمینه‌سازی شود. امسال قرار است عربستان سعودی ریاست اتحادیه عرب را از الجزایر -رئیس سال گذشته اجلاس اتحادیه عرب- تحویل بگیرد.

پیش‌بینی می‌شود که سران و پادشان کشورهای عربی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب از روز پنجشنبه وارد عربستان شوند.

به گزارش فارس، شاه سعودی، پیشتر، از رئیس جمهور سوریه برای شرکت در نشست اتحادیه عرب که قرار است روز ۲۹ اردیبهشت در شهر جده برگزار شود، دعوت کرده بود.

امتیاز شما