۱۴۰۲/۰۲/۲۵

رونق اقتصاد منطقه و شکست تحریم‌های آمریکا با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

اقتصاددانان عرب با مثمر ثمر خواندن حضور سوریه در نشست‌های اقتصادی عربی در جده تاکید کردند که با تقویت روابط اقتصادی میان دمشق و کشورهای عربی، اقتصاد منطقه رونق می‌گیرد و تحریم‌های آمریکا بی اثر می‌شود.
رونق اقتصاد منطقه و شکست تحریم‌های آمریکا با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

بخش اقتصادی سوریه مشتاقانه منتظر صحنه سیاسی جدید این کشور با بازگشت به اتحادیه عرب است و مردم سوریه هم امید دارند که تحولات سیاسی جدید، پیامدهای مثبت بر اقتصاد کشورشان داشته باشد، آن هم پس از تحریم‌های اقتصادی ناعادلانه غرب که معیشت آنها را در تنگنا قرار داده است.

در همین رابطه خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد که  نشست مقامات ارشد شورای اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب روز یکشنبه (چهاردهم ماه مه 2023 برابر با 24 اردیبهشت 1402) در شهر جده با حضور هیات سوری برگزار شد.

این نشست به منظور آمادگی برای اجلاس سران کشورهای عربی در نوزدهم مه ماه جاری در عربستان سعودی برگزار شده است.

 «رانیا احمد» دستیار وزیر اقتصاد و تجارت خارجی در امور بین‌الملل سوریه ریاست هیات سوری در نشست روز یکشنبه جده را برعهده داشت که در این نشست تاکید کرد: دمشق به بازگشت آوارگان جنگ به شهرها و خانه‌های خود اهمیت زیادی قائل است و این امر مستلزم احیای حرکت اقتصادی در مناطق سکونت آنها  با تشویق به ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف است.

وی همچنین افزود:ما خواهان اقدام برای برداشتن محدودیت‌های تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای بر حرکت تجارت منطقه‌ای هستیم، به گونه‌ای که نقش منطقه بزرگ آزاد تجارت عرب را در توسعه اقتصادی عرب افزایش دهد.

روسای هیئت‌های شرکت کننده در این نشست نیز از جمله عربستان، لیبی، عراق، مراکش  و عمان و دستیار دبیر کل در امور اقتصادی دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب  در ابتدای سخنان خود از حضور سوریه در این جلسات استقبال کردند.

امتیاز شما