۱۴۰۱/۱۲/۲۷

افتتاح 5 ایستگاه و 11 کیلومتر خط مترو جدید در تهران با حضور رئیس جمهور.

5 ایستگاه و 11 کیلومتر جدید از خطوط 6 و 7 مترو تهران امروز (شنبه) با حضور «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید.
افتتاح 5 ایستگاه و 11 کیلومتر خط مترو جدید در تهران با حضور رئیس جمهور.

 9 کیلومتر از این خطوط در بخش میانی خط 6 واقع است و دو کیلومتر هم از خط 7 به همراه یک ایستگاه افتتاح شد.

«علیرضا زاکانی» شهردار تهران در این مراسم اظهار داشت: امروز در سه بخش، پنج ایستگاه به طول 11 کیلومتر افتتاح شده است؛ بخش نخست مربوط می‌شود به ایستگاه شهید دادمان در خط 7 مترو، بخش دوم بزرگترین افتتاح است و در آن چهار ایستگاه کارگر، لاله، ولیعصر(عج) و هفت تیر در خط 6 مترو تهران به طول 9 و نیم کیلومتر افتتاح خواهد شد که با این افتتاح ها خط شش مترو به دو خط یک و سه متصل خواهد شد.

زاکانی زاکانی گفت: پیش از این بخش جنوبی خط شش با ایستگاه‌هایی چون دولت آباد و امام حسین(ع) روزانه 25 هزار مسافر و بخش شمالی آن روزانه پنج هزار مسافر را جابجا می‌کرد. در مجموع این رقم شامل دو درصد از کل مسافران مترو می‌شد. بنابراین خط شش برای ما مطلوبیت نداشت.

شهردار تهران پیرامون بخش سوم افتتاحیه‌های امروز نیز گفت: در این بخش با راه اندازی ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت شرایط دسترسی مردم به بیمارستان مهدی(عج) به عنوان بزرگترین کلان بیمارستان ایران تسهیل می‌شود.

زاکانی افزود: در مجموع تاکنون 257 کیلومتر مترو با 148 ایستگاه در شهر تهران داریم که در آینده نزدیک باید این رقم به 491 کیلومتر و 330 ایستگاه برسد.

منبع خبر .

امتیاز شما