۱۴۰۱/۱۲/۲۳

کاشی و سرامیک ایران به 52 کشور صادر می‌شود/هدف گذاری برای صادرات به کشورهای آفریقایی

رئیس هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان کاشی و سرامیک ایران گفت: کاشی و سرامیک ایران به 52 کشور جهان صادرات می‌شود که 75 درصد صادرات این بخش به کشور عراق است.
کاشی و سرامیک ایران به 52 کشور صادر می‌شود/هدف گذاری برای صادرات به کشورهای آفریقایی

مرتضی صفدری‌زاده امروز در یک نشست خبری انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک ایران گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم واقعیت‌های بسیار قابل دفاع و جایگاه ویژه کاشی و سرامیک کشور در ایران و بازارهای منطقه‌ای را معرفی کنیم. 

رئیس هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان کاشی و سرامیک ایران افزود: صنعت کاشی و سرامیک  ظرفیت تولید 700 میلیون مترمربع را دارد که 200 میلیون مترمربع آن را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه کاشی و سرامیک ایران به 52 کشور جهان صادر می‌شود، گفت: اما بیشترین حجم صادرات ما به کشور عراق است و به عبارتی بیش از 75 درصد صادرات محصولات این بخش به کشور عراق است، بنابراین تلاش می‌کنیم که صادرات ما به کشورهای مختلف افزایش یابد، زیرا تمرکز صادرات به یک کشور ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. اخیرا نیز برابری دینار عراق و دلار نیز مشکلاتی را به وجود آورد، بنابراین توسعه بازارهای صادرات و تقویت بازارهای هدف صادراتی لازم و ضروری است. 

صفدری زاده بیان داشت: ارزش صادرات کاشی و سرامیک به عراق حدود 500 میلیون دلار است. 

رئیس هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان کاشی و سرامیک ایران ، اظهار داشت: کشورهای حوزه مشترک المنافع آسیای میانه CIS یکی از کشورهای هدف صادراتی است و با توجه به تفاهمنامه تجارت آزاد بین ایران و این کشورها می‌تواند، فصل بهار، یا فصل تابستان سال آینده شروعی برای تجارت با این کشورها در این حوزه صادراتی باشد.  بازار این کشورها بازار بزرگی برای ایران محسوب می‌شود. 

صفدری زاده اظهار داشت: مجموعه کشورهای آفریقایی و به خصوص کشورهای شرق آفریقا نیز برای صادرات محصولات کاشی و سرامیک اهمیت دارد و لذا در مواردی به تجار و صادرکنندگان برای صادرات به این کشورها کمک‌هایی شده است و پایگاه‌هایی در این کشورها ایجاد شده است و خوشبختانه چندین تاجر ایرانی در کشورهای کنیا و الجزایر فعالیت دارند که نوید بخش توسعه بازارهای صادراتی است. 

منبع خبر.

امتیاز شما