۱۴۰۱/۱۲/۱۵

«گذر معدن» در تهران ایجاد می‌شود.

رییس خانه معدن ایران از موافقت شورای شهر تهران با راه‌اندازی «گذر معدن» در پایتخت با هدف نمایش قابلیت‌های بخش معدن خبر داد.
«گذر معدن» در تهران ایجاد می‌شود.

«محمدرضا بهرامن» در گفت‌وگو افزود: این مهم یک اقدام علمی و فرهنگی است که در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خانه معدن ایران عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به کلید خوردن این طرح از سال ۱۴۰۰ که به‌تازگی از سوی شورای شهر با آن موافقت شد، بیان‌داشت: این طرح از بخشی از خیابان «سمیه» تهران آغاز می‌شود و تا دانشگاه پلی‌تکنیک ادامه خواهد یافت که در آن از ظرفیت پیاده‌روی مسیر در قالب سنگ‌فرش‌های معدنی، استراحت‌گاه‌های خاص، کتابخانه، کافه معدن و غیره به‌منظور به‌سازی معابر استفاده خواهد شد.

بهرامن، وجود وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اتاق بازرگانی، شرکت هپکو، خانه معدن ایران و همچنین دفاتر شرکت‌های بزرگ معدنی کشور در این محدوده را دلیل انتخاب این خیابان به این منظور عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و احداث گذر معدن در تهران، علاوه بر اینکه می‌تواند روحیه رهگذران را تغییر دهد، به مثابه نوعی کلاس آموزشی برای همه علاقه‌مندان بخش معدن و صنایع معدنی و به نمایش گذاشتن پتانسیل‌های معدنی کشور از صفر تا ۱۰۰ درصد است و می‌تواند به همه استان‌های معدن‌خیز کشور نیز تسری یابد.

رییس خانه معدن با بیان اینکه در این زمینه طرح مد نظر با همکاری خانه معدن ایران تهیه شده و قرار است فاز نخست آن توسط خانه معدن اجرایی شود، تاکید کرد: اجرای این طرح ملی نیازمند حمایت ایمیدرو، شرکت‌های بزرگ معدنی و همراهی اتاق بازرگانی است.

امتیاز شما