۱۴۰۱/۱۲/۱۵

رئیس کل گمرک: سیاست دولت، ترخیص بار در کمترین زمان ممکن است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک اعلام کرد: سیاست دولت، ترخیص بار در کمترین زمان و بالاترین سرعت ممکن است.
رئیس کل گمرک: سیاست دولت، ترخیص بار در کمترین زمان ممکن است.

محمد رضوانی فر روز دوشنبه در آئین افتتاح نخستین بندر خشک کشور در اسلامشهر که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: براساس سند تدوینی اولیه برنامه هفتم توسعه کشور در دولت سیزدهم، هدف آرمانی ما توسعه اقتصادی همراه با عدالت است.

وی ادامه داد: یکی از کلیدی ترین موضوعاتی که در ذیل این سند تدوین شده، توسعه، تسهیل، روانسازی و کاهش هزینه‌های مربوط به حوزه تجارت بین الملل، صادرات و واردات بوده که در ذیل این هدف کلیدی، مجموعه ای از بسته‌های سیاستی و حمایتی دولت در حال اجرا است.

به گفته رضوانی فر، بخش دیگر روانسازی و تسهیل کارهایی مانند حمل یکسره، استفاد از ماده ۴۲، ترخیص بار با حداقل اسناد و پذیرش ضمانت نامه به جای حقوق عوارض بوده که آن هم در گمرک در حال اجرا است.

رئیس کل گمرک اظهار داشت: مجموعه ای از بسته‌های دیگر نیز برای این کار وجود دارد که باوجود آنکه هزینه ای به دولت تحمیل کرده و مجموعه ای از واریزی به خزانه کاهش داده اما دولت با جدیت این کارها را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این باره می‌توان به کاهش عوارض کالاهای وارداتی مانند مواد اولیه، دارو، تجهیزات و قطعات از چهار درصد به یک درصد اشاره کرد و در این بخش شاهد کاهش حدود ۳۵ هزار میلیارد تومانی در درآمد بوده ایم.

منبع خبر.

امتیاز شما