۱۴۰۱/۱۰/۰۸

دمشق دیدار مقامات سوریه و ترکیه در مسکو را مثبت ارزیابی کرد

وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وزیر دفاع و مدیر سازمان اطلاعات کل این کشور با مشارکت طرف روس با وزیر دفاع و رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه در مسکو دیدار کردند.
دمشق دیدار مقامات سوریه و ترکیه در مسکو را مثبت ارزیابی کرد

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت دفاع سوریه نشست مقامات این کشور با همتایان ترکیه‌ای در مسکو را مثبت ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع و مدیر سازمان اطلاعات کل این کشور با مشارکت طرف روس با وزیر دفاع و رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه در مسکو دیدار کردند.

وزارت دفاع سوریه بدون اشاره به جزئیات مطرح در این خصوص، این نشست را مثبت ارزیابی کرد.

لازم به ذکر است که وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از برگزاری مذاکرات سه جانبه میان وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه امروز چهارشنبه در مسکو مذاکراتی سه جانبه برای بررسی راه‌های حل بحران سوریه، مسئله پناهجویان و تلاش‌های مشترک برای مبارزه با گروه‌های افراط گرا برگزار کردند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه می‌کند: پس از این دیدار، وزرای دفاع ۳ کشور به ماهیت سازنده گفتگوها اشاره کردند و بر لزوم ادامه رایزنی‌ها برای دستیابی به ثبات بیشتر اوضاع در سوریه و در کل منطقه تاکید کردند.

طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه، سه طرف بر تداوم نشست‌های سه گانه به منظور تضمین ثبات در سوریه توافق کرده‌اند.

🔘منبع خبر

امتیاز شما