۱۴۰۱/۰۹/۲۳

30 میلیارد لیر سوری ارزش تولید محصولات دارویی شرکت "تامیکو"

ارزش تولید محصولات دارویی، شرکت پزشکی «تامیکو» سوریه از ابتدای سال جاری؛ تاکنون از سقف 30 میلیارد لیر سوری فراتر رفت.
30 میلیارد لیر سوری ارزش تولید محصولات دارویی شرکت "تامیکو"

مدیر کل شرکت، دکتر فداء علی، ارزش کل فروش را برای مدت مذکور بیش از 25 میلیارد لیر برآورد کرد و بدین ترتیب شرکت به چندین برابر تولید و عرضه در سال گذشته دست یافت. مابقی ارزش تولید فوق الذکر موجودی شرکت است، بخشی از آن به برخی از نهادهای دولتی واگذار شده و بخشی دیگر نیز یک ذخیره استراتژیک برای بازار داخلی است که در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علی، دلیل افزایش بهره وری را در درجه اول مرهون تلاش نیروی کار موجود در شرکت و نگهداری مستمر خطوط تولید، در کنار واردات ماشین آلات جدید در سال جاری مخصوصا در بخش املاح (نمک‌های معدنی) جدید و همچنین دستگاه‌های آزمایشگاهی و تجهیزات جدید دانست. وی گفت: داروها به هدف رفع نیاز مندهای بازار داخی می‌باشد.

علی تایید کرد؛ سال آینده شاهد واردات خطوط تولید جدید هستیم، قرارداد واردات دستگاه جدید پرس قرص با بهره‌وری سالانه بیش از 70 میلیون قرص منعقد و به تصویب ریاست جمهوری رسیده است. هیات وزیران دستور مستقیم واردات دستگاه به پیمانکار داده است. ارزش کل دستگاه 1.2 میلیارد لیر سوری پیش‌بینی شده و در سه ماهه اول سال آینده وارد خدمت می‌شود. بازگشت هزینه سرمایه‌گذاری در مدت یک فصل بازیابی خواهد شد.

🔘منبع خبر

امتیاز شما